zappa-di-do-da

Jag och tjejerna har stannat kvar i skåne medans Svante jobbar sina sista pass innan sommarlovet. Kerstin och Kalle är jättesnälla, lagar mat åt mig och lånar ut sin bil. De är jättesnälla mot mig och jag har det finfint även om jag saknar Svante jättemycket hela tiden.
 Här i skåne ska vi leka med Sara och grabbarna (sarastassar.se) några dagar. I söndags åkte vi till lydnad- och agilitySM i Kristiansstad och blev peppade på agilityträning.
Igårkväll var det dock allt annat än gynnsamt träningsväder för whippar så vi tog en härlig promenad istället. Kalle kåtade sig, Line tjurade men Zappa och Myra röjde fälten. Sara har lagt upp bilder på sin sida.

Jag blir dock mer och mer bekymrad för Lines tillstånd, jag försår inte hur jag ska kunna få henne att röra på sig och hållas i kondition. Nu är det mindre än två veckor kvar till nästa LC-lopp och musklerna är helt platta. Hon vill helst inte göra något annat än att ligga på sofflocket. Träningen idag på agilitybanan var därför mycket avslagen och lydnaden ska vi inte tala om.
Jag tror att jag måste börja tvinga ut henne på cykelturer, hon måste bara orka, jag är så rädd att hon ska skada sig på LC:n annars.

Myra har för första gången idag beträtt en agilitybana. Hon svängde sig fram mellan slalompinnar (utan att ha den minsta aning om vad hon gjorde) och gungade friskt och hjältemodigt på gungbrädan. Hon är duktig på att ta kontakt och det försöker jag förstärka, idag har vi också tränat ännu mer på "ligg". Men roligast av allt, säger Myra, det är att leka med Zappa!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Å är ni i Skåne vad härligt! Hade varit kul att ses men det blir nog svårt att hinna å andra sidan ska vi också till Bråvikens prov så då ses vi där! Ta med lill-skatan så man kan få pussa lite. Hon kan få bo i mitt knät ett tag (;
Hoppas att Line blir sitt glada jag igen snart. Tråkigt när dom inte riktigt är som de brukar.

2007-06-18 @ 18:13:19
URL: http://www.sagoruna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0