On the road again...

Knappt har jag packat upp väckorna förrän det är dags att bege sig iväg igen. Imorgon åker jag till Uppsala för att uggla på bibliotek och ytterliggare gräva ner mig i mina studier.
För er som inte vet, jag skriver på två uppsatser den här hösten och har ganska fullt upp, utan överdrift. Min ena uppsats är mitt examensarbete som handlar om miljödidaktik i religionsundervisning men den andra, har jag intressant nog lyckats styra i riktning mot mitt hundintresse. Jag skriver om förekomsten av hunden i religion, folktro och myt i Sverige. Jag tittar främst på samisk religion och tradition men även fornnordisk och medeltida svensk religion och folktro. Spännande va!?

Men det är bra att det är skoj för annars vet jag inte hur det skulle funka. Alltså, jag vet faktiskt inte om det kommer att funka i alla fall. Men roligt är det, än så länge!

Jag vet att jag lovade en massa bilder i mitt förra inlägg, men tyvärr hörni, jag har inga roliga att visa upp. Men här kommer det jag har!

 Tjejerna busar loss på mamma och pappas tomt och retar gallfeber på grannhundarna som också vill vara med och leka!
   En studie i frost

 En liten Myra i "stora" skogen  Springdejt med samojeden Vilda
 Och på väg hem igen. Såhär rymligt och trevligt var det i ungefär 20 minuter. Sen säger jag bara såhär: 17 timmar. 8 sittplatser. 7 hundar. Inte helt underbart...=(
 Kisspaus i Boden Och hemma igen! Mer snö här än i Kiruna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0