trötta och slitna

Idag är verkligen en jättetråkig dag. Kennel Swaara har valpträff men vi sitter här i en halvpackad tråklägenhet i gottsunda. Jag har velat fram och tillbaka hela morgonen, jag ville verkligen åka men jag har varit sjuk i 5 dagar och har nästan inte blivit bättre alls och om jag inte är bättre imorgon kan jag nog inte jobba då heller...

Trots halsont och förkylningströtthet har jag hållt igång efter bästa förmåga. Vovvarna kräver sitt. Det har inte blivit jättelånga promenader men jag har försökt att ta mig ut ändå. Myra måste ju i vilket fall springa ut hela tiden, och när hon väl väckt mig på morgonsidan och vi har varit ute på första kissrunda, de har fått maten fixat, jag har gått ut en gång till med båda hundarna då har jag inte kunnat somna om och så har dagarna gått.

I fredags var det agilitykurs igen. Jag var allt annat än på topp men eftersom jag kommer att missa två gånger senare under kursen så tog jag mig dit. Först fick Myra en aktiveringspromenad så att hon skulle hålla sig lugn hemma. Vi tränade kontakt och följsamhet, inkallning, passivitet, hundmöten och prövade på ligg. Jag ska nog ändå vänta med sån momentträning tills hon är lite mer mogen. Koppelträning, hundmöten, passivitet och följsamhet med kontaktövningar räcker och blir över liksom.

Line var trots sin nionde löpdagen rätt så mycket på hugget. Vi fick fyra kortkombinationer att öva på (fem hinder) och Line visade tydligt att hon fattat det här med kontaktfält, hon tyckte kombinationshoppen var jätteroliga men fortsatte med att tveka inför släptunneln. BHK har en ny sådan och det är väl därför...lite löjligt av henne men det ger väl sig.

Vi fick en tävlingsbok i handen vilken på något vis sporrade mig att pröva på en tävling snart. Jag vet att vi behöver mer träning och också köra några provtävlingar först men efter den här kursen så kanske...Om vi bara fortsätter att träna så kan vi nog klara oss hyfsat tror jag.

Lydnaden har stått åt sidan ett bra tag nu. Nästan en månad sedan vi körde något sist. Jag har dåligt samvete men det är lite maxat nu med jobb, hundar och en energinivå som är ganska körd i botten. Det är ingen underdrift att påstå att vi allihopa längtar efter sommarlovet så mycket att det nästan gör ont!

/Jo

Kommentarer
Postat av: sara kalle och zappa

Det finns fler som gärna hade tillbringat dagen på kennel Swaara vill jag lova :/ men men snart är det sommar och då hoppas jag att vi alla kan ses igen gamla som nya ;)
Kul att du är på G med agilityn vi väntar med späning på första starten Jag hejar på dig :D
Kram från oss och krya på dig!!

2007-05-27 @ 19:13:49
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Erika

Nononono, inte ha dåligt samvete för lydnaden! Ni vilar er i form! Så kan vi trigga varandra lite i juni kanske? Ni har säkert en massa skojiga träningstips. Min pudel tror att vi leker när vi kör lydnad, så han tycker att det är helt underbart. Vi kan alltså massor om lekbelöning och inte så mycket om att vara duktiga och strikta :-).
Vi provade apportering av dummies idag. Det fixade han direkt. Rolig hund!
Krya på er!/Erika
Ps. Gullig bild på valpisen.

2007-05-28 @ 12:01:35
Postat av: Johanna

Tack för peppningen!
Jag längtar till sommarens alla hundaktiviteter. Leklydnad låter jättebra, vi tar ett pass så snart som möjligt tycker jag. Flyttlasset går på fredag!

2007-05-29 @ 08:58:24
Postat av: Lina

HalliHallå!!!
Så himla fina hundisar ju,sitter här o gluttar dagarna i ända när jag har trist på jobb!
Längtar tills jag får träffa er o de små liven igen=)Inte alltför långt kvar =)
Puss på er alla sex!!!
*syster Lina*

2007-05-29 @ 13:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0