hur gör man utan internet?

Jag sitter på Svantes jobb och föprsöker få ordning på livet (framförallt hund- och studielivet) som enbart fungerar över internet. Vi har varken internet eller telefon hemma just nu. Jag har min mobil med ynklig täckning och har inte haft råd att ladda den så jag har intee kunnat ringa ut. Uselt läge.

Vi försöker istället roa oss med att hitta nya promenadvägar i Strängnäs. Igår hittade jag min +1h-runda. Den var helt okej förutom att man måste gå hem sista biten genom ett bostadsområde och på asfalt. Jag hade föredragit att det var skog hela vägen.
Vi har också vår ½h-runda nere vid vattnet, fotbollsplanen för Lines träning och parken för Myras. Dessutom har vi stora hästfältet/campingplatsen där hundarna kan sträcka ut ordentligt.

Jag är ändå inte riktigt nöjd, idag ska jag fortsätta att utforska skogen vi gick i igår. Helst skulle jag vilja ha en 2h-runda som enbart går i skogen. Jag skulle också vilja ha en bra skogs-/cykelväg för cykelträning med Line.  Uppsala har ju varit otroligt tacksamt när det gäller alla slags motionsmöjligheter inser jag nu.

Tjejerna mår i vart fall bra. Myra är otroligt gosig men full av energi och upptåg, precis som det ska vara. Men hon är ändå en mogen valp på det sättet att hon är så följsam, närvarande och engagerad i det som sker i gruppen. Det känns som att vi har en tight och välfungerande flock just nu. Allt funkar och tjejerna är så himla snälla och duktiga, vi är ständigt stolta över dem.

dessutom visar sig den kattkryllande gården vara en välsignelse för avdramatisering när det gäller springande katter, hundarna har blivit betydligt mindre intresserade. Vi får väl se om det har betydelse för sommarens LC. I sitt första lopp för sommaren slutade Line på totalt 73,75p. Rätt så okej ändå med tanke på hennes otroliga svacka. Jag är ändå besviken på att jag inte fick se resultatet av vinterns träning, upplagt för LC-provet i skavlöten som vi missade pga. hennes löp. Men kanske hade det varit värre om vi inte hade lagt den grunden. Hon kom i mål och det gjorde hon på ett bra sätt. Jag är nöjd med älsklingen.
Dessutom fick vi träffa Gaxe (Myras pappa, se länk), en mycket stilig och charmant herre. Roligt att få se honom och matte Ulla. Jag lovar att presentera Myra för far och farmor så snart det går!

Jag vet att jag utlovat bilder länge nu, förhoppningsvis har vi en ny dator nästa vecka och internet om inte alltför länge. Håll ut. Det kommer mer än babbel!

Kram Jo

Kommentarer
Postat av: Ulla

Det var verkligen roligt att träffa dej och Line i Boxholm, tycker att Line gjorde bra ifrån sej f.f.a. med tanke på omständigheterna.
Vi önskar ett stort LYCKA TILL där uppe i Piteå, sen ser vi fram emot att få träffa resten av din flock!!!!
Många hälsningar från släkten.

2007-07-05 @ 12:32:59
URL: http://hem.passagen.se/gaxe
Postat av: Sara

Hej vart har ni tagit vägen?
Har tappat bort din mailadress :( Maila mig om du ser detta...
Kram Sara

2007-07-25 @ 12:21:07
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Sara

Hej vart har ni tagit vägen?
Har tappat bort din mailadress :( Maila mig om du ser detta...
Kram Sara

2007-07-25 @ 12:21:17
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0