Söndag igen ... BLÄ!

Med den stundande flytten i tankarna och arbetsdagarna som känns alltmer svårmotiverade så är söndagarna värre än någonsin.
Vi har det så mysigt under de lediga dagarna, gosar med hundarna och tar det lugnt utan dåligt samvete för att vara lata. Men veckorna...fy f-n. Vem vill gå till jobbet när man har såna sötnosar hemma!?

Line var helt otaggad på agility idag. Mycket tråkigt, men löpet är väl i antågande. Lite trist nu när vi börjat kurs också. Hon var faktiskt lite låg förra tisdagen (kursstart) också. Jag får försöka vara kreativ med belöningen och se om det hjälper.

Annars försöker vi mest med läggande under gång, det funkar inte så bra men jag är ändå mer oroad för apporten. Men ärligt, när jag skalat DK på de två momenten så tror jag att vi bara kan finputsa resten. Visst ska vi väl våga oss upp i ettan så småningom, sen struntar jag faktiskt i hur det går, när jag känner att vi är redo så är målet nått. Hon kommer inte att hitta på nåt dumt men med tanke på hennes signalkänslighet så kommer ju min nervositet ställa till det för oss i vilket fall.

Myra jobbar hårt med kontaktövningar. Det går finfint, men det där med passivitet, det är en annan femma. Hon låter som om hon blir skinnflådd när hon måste sitta i famnen en stund. Hur ska det egentligen bli? Nu ska det iaf. bli sänggående inom det närmsta. Imorgon är det ju som sagt måndag igen...

/Jo


Kommentarer
Postat av: Erika (Svantes flöjtkompis)

Vad kul att ni tränar lydnad! Jag håller på att köra in lydnadsettan med min storpudlis Vippson (10 månader) och vi skulle jättegärna ha en whippetträningskompis någon gång ibland när ni har flyttat till Strängnäs! Vi tränar en del ute på SBK, men går kurs hos Birgitta Hoflin (Sjöhaga). Vippson behöver träna mycket stadga när det är andra hundar i närheten, för han är ju väldans leklysten (men snäll). Och så kör vi spår! Det måste väl också vara något för Line!
Hare'/Erika

2007-05-14 @ 17:23:26
Postat av: Hedokatt

Jag var tvungen att länka till din blogg från min för din blogg var så fin, hoppas att det inte gör något? Den finns underkategorin "Djur och natur".

Krafsa samtliga fyrbeningar bakom öronen från mig!

/Hedo + katterna Ronja, Hobbe och Hodja (som ska bli med whippet i höst, förhoppningsvis)

2007-05-14 @ 23:25:31
URL: http://hedokatt.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ja, jag vill jättegärna träna lydnad tillsammans med er. Vi behöver det jag och Line, annars kommer vi ingen vart!
Vad gäller spår så ska hon faktiskt gå anlagsprov i juni - håll tummarna! Men det finns ju en liten en som snart kan börja nosa också.

2007-05-15 @ 08:57:52
Postat av: Annelie Nilsson

Å vad härligt att läsa och se om Myra. Men jag förstår frustrationen med energi, jag tror att Runa de första månaderna liksom plötsligt bara somnade i luften och övrig tid var det full fart framåt/uppåt... Det är en himla tur att de är så där alldeles underbart gosiga och mysiga och söta annars ahde man aldrig stått ut med dem!

Lycka till med lydnaden och Line! Och jag ska hålla tummarna för anlaget!!!

2007-05-15 @ 18:06:07
URL: http://www.sagoruna.com
Postat av: johanna

...och jag håller tummarna för sista provet ni ska gå! Det kommer ju att gå vägen, förr eller senare! Runa får bli vår inspiration sedan!

2007-05-16 @ 08:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0