Hundfri vecka

I torsdags började alltså hundarna sin färd upp mot lappland. Line, numera hyfsat välbekant med proceduren, visste nog vad som väntade och tittade ängsligt över axeln när hon sa hejdå till matte, som hade en stor skuldklump i magen. Glada Myra hade inte riktigt tid att säga hejdå utan sprang svansviftande iväg med sällskapet.

Strängnäs är betydligt tystare just nu och en vecka framåt.
Kattmaten står på golvet och katterna kan ligga på rygg med benen i luften mitt på vardagsrumsgolvet. Jag och Svante vaknar på natten och undrar varför ingen bökar runt i våra sängkläder och puffar på oss med en kall och blöt nos i ansiktet.

Om en vecka åker jag upp och ansluter till töserna. Sedan följer en vecka i frihet även för mig (Vi kommer nog att vara en del i stugan (kartbild) i pirttivuopio) . Just nu är hundarna med mina föräldrar i kurravaara (kartbild).

 vägen till stugan   utsikten från stugan

Bilderna är inte mina men jag uppdaterar med egna bilder om ett par veckor.


/Jo

Kommentarer
Postat av: Sara och Zappa

Du är utmanad johanna läs reglerna i vår blogg ;)

2007-10-30 @ 12:07:05
URL: http://www.sarastassar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0