Dagen som var kort och lång på samma gång

Idag tog vi oss upp ovanligt tidigt för en söndag för att skjutsa husse till jobbet.
När vi ändå hade tagit oss till andra sidan stan gick vi milspåret i stadsskogen. Det var skönt att vara ute på tidiga förmiddagen. Ljust, svalt men milt och ganska lite joggare och annat folk på stigarna.

Det är synd att stadsskogen ligger så långt bort. Jag skulle gärna gå där oftare men tycker att det känns så tokigt att åka med bilen för att gå en promenad. Då kan man ju lika gärna gå dit man ska!

När vi kom hem åt jag frukost och sen var det ganska snart dags att packa väskan för Myras första skoldag. Ja, lillfröken har alltså börjat på valpkurs hos Din hund och du, här i Strängnäs.
Jag var rädd att Myra skulle vara mycket äldre än alla andra men de flesta var iaf. mellan 6-8 månader så det var ingen enorm skillnad som om de skulle varit 2-3 månader.

Dagens övningar klarade Myra med glans, i läxa fick vi att träna passivitet ("ryggsäcksövning"), sitt och ligg (en läxa vi gott kan ägna oss åt, trots att en ettåring vet vad det betyder är det inte säkert att hon vill göra det på en våt grusplan) och några kontaktövningar.

Jag trodde nog inte att Myra skulle kunna hålla kontakten med mig när det fanns så mycket störningar i form av andra hundar men det gjorde hon jättebra. Min stjärna! Inte ens när instruktören provocerade och försökte störa vände hon sig från mig!  *stolt matte*
Nästa gång ska vi träna lösträning och inkallning, jag hoppas Myra är på sitt bästa humör och visar alla hur duktig en vinthund kan vara! Men vid det tillfället så kommer hon direkt från en 19 timmar lång tågresa så om hon ens orkar stå upp får man vara glad.

Nu ska jag lägga mig och sova, jag ska provjobba som tidningsbud inatt. Den fattige har inte råd att vara kräsen, så är det! Tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad kul med valpkurs! Myra kommer att vara stjärnan där (upptränad av Vippe som hon är :-)!). Vi laddar inför appellkurspremiär imorgon. Lite nervöst. Tänk om grabben skämmer ut oss... eller ännu värre... tänk om JAG skämmer ut oss!

2008-02-10 @ 22:03:37
URL: http://voff.pronoblem.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0