Hur lång är en långpromenad?

Det frågade jag och Elin oss själva inför planeringen av lokala kennelklubbens allmänlydnadskurs. När man säger att hunden får en långpromenad, vad menas då egentligen? Elins erfarenhet var att detta med långpromenad betydde väldigt olika saker för olika människor.

Gårdagens promenad för mig och tjejerna får nog under alla omständigheter räknas som en långpromenad. Vi spatserade runt i fyra timmar mitt på dagen igår. Vi började i stadsskogen, för trejde gången under en vecka och fjärde totalt under hela tiden vi bott här. 
På hemvägen hämtade jag cykeln från Svantes jobb och cyklade hemåt mot Sundby Park. Där mötte vi Anna och Dino ( se Dino- Grandmaster Flash på swaara.se) och promenerade en stund till í skogen här på ön.

Imorgon sätter jag mig med tjejerna på tåget till Kiruna. Just nu ska vi ta en till promenad med Dino.
 
På bilden gosar lilldagmatte Vicky med tjejerna när vi promenerade med Vicky och hennes mamma Carina i början på veckan!



Vi hörs när vi kommer tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.suonttavaara.se/

2008-02-17 @ 23:27:44
Postat av: Annis

Hej, hamnade här på er fina blogg. Kanonfina hundar har ni! :-) Har gillat vinthundar av olika slag länge. Vi bor också i Strängnäs.
Många hälsningar från Annis med Chowen Simba
och English Toy Terriern Linda (som bor hos min mamma).

2008-02-24 @ 17:25:06
URL: http://kalinsi.webb.se
Postat av: Annis

Hej där :-) Vad roligt att du skrev tillbaka! Och vad skoj att du gillar English Toy Terrier :-)
För 8år sedan när jag skaffade min första var det inte många som kände till rasen. Då fanns det bara åtta "ETT's" i hela Sverige. Men nu är rasen upp i ett 70 tal iallaf och fler och fler börjar känna till vad det är för ras. Det är skoj! Promenadvägstips..hmm ska fundera ;-) Vi bor ju inne i stan och jag är utan bil och körtkort så får oss blir det ofta neråt Visholmen till, Långberget, nere vid kolonilotterna, olika turer genom stan, villaområdena och så. Men jag ska fundera om jag kommer på nåt bra :-) Hälsn Annis

2008-02-26 @ 20:43:44
Postat av: Annis

Förresten, läste i Er blog att ni tidigare sökte hundvakt. Jag har varit hundvakt åt ett gäng olika raser genom åren. Allt från Chihuahua till Shiba och Rottweiler. Är du i behöv av hundvakt någongång så är det bara att du hör av dig så kan vi säkert lösa det: [email protected]

2008-02-29 @ 10:52:42
URL: http://kalinsi.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0