Cykeltur till Djupvik

Idag har jag och hundarna haft en helt underbar dag! Såhär i slutet på april kan man verkligen lita på att våren är på väg. Imorse packade jag en väska och gav mig ut tillsammans med hundarna för att utforska cykelvägar i närheten av där vi bor.

Vi fick cykla lite fram och tillbaka men hittade ändå en hyfsad sträcka av jättetrevligt underlag och några riktiga pärlor till rastplatser längsmed vägen. I nästan fyra timmar var vi ute men under den tiden hann vi med ett par raster, varav en riktigt lång och härlig där vi alla tre la oss på rygg, lapade sol och fikade innan vi vände hemåt.

 Första rastplatsen.

Längsmed vägen hade vi hela tiden sällskap av citronfjärilar och för mig är doften av citronfjärilar ett riktigt sommartecken. När de flyger så nära att jag kan ana doften av dem väcker det ett fysiskt minne som pirrar elektriskt i hela kroppen.


 Framme i Djupvik. Härlig rastplats med vila och bus, här stannade vi länge innan vi åkte hemåt igen. Det var alldeles tyst och stilla. Jag hörde bara fåglarnas vindslag ovanför huvudet när jag låg raklång på gräset.

Såna här dagar är de bästa som finns. Ensamhet tillsammans med tjejerna på härliga, stilla och ensliga platser är den bästa rekreationen på lediga dagar. Hur gör man för att må bra om man inte har hund?


Små blommor kan bära så mycket lycka. Vågar de, så vågar jag också lita på att sommaren kommer!

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilken perfekt runda ni hittat :)
Fy tusan vad Myran har vuxit nästan större än Line nu??

2008-04-23 @ 08:28:34
URL: http://www.sarastassar.se
Postat av: Anna

http://grandmasterflash.blogg.se/

Nu har Dino egen blogg ;)

2008-05-13 @ 23:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0